Düşüncenin Okullaşması

 

Kürşad ATALAR                                         Haziran 2016, Sayı:262, Sayfa:26

Bilelim ki her düşünce, fikir, ideoloji, felsefi sistem, anlayış bir ‘süreç’ takip ediyor. Yani bunun bir başlangıç evresi var, gelişme evresi var, sonra da ‘kemâl’ evresi var. Ondan sonra düşünce kendini tekrar ediyor ve nihayet tarihteki yerini alıyor. Önce bunu bir tespit edelim. ‘Düşüncenin okullaşması’ kavramını çağdaş dönem için kullanırken, özellikle Müslüman düşünürlerin, aydınların, âlimlerin ürettiği düşüncenin okullaşma sürecini kastediyorum.

Yazının Devamı İçin Tıklayınız.


  • Sayı: 336
  • Sayı: 335
  • Sayı: 334
  • Sayı: 333
  • Sayı: 332
  • Sayı: 331
  • Sayı: 330
  • Sayı: 329
  • Sayı: 328
  • Sayı: 327
  • Sayı: 326
  • Sayı: 325